Service management as a Service

Iedere onderneming die een deel van haar IT-beheer heeft uitbesteedt voert regelmatig service management werkzaamheden uit. Daarmee zorg je er voor dat u krijgt waar u voor betaald. Maar hoe doet u dit als er voor de hoeveelheid werk geen fulltime medewerker benodigd is. Misschien heeft u aan 4 of 8 uur regulier werk wel voldoende. Maar wat als er dan een escalatie is, of er vindt een incident met hoge prioriteit plaats ?

DBNetwerken kan u ontzorgen door de service managment taken voor u uit te verzorgen “als een service”. Het voordeel voor u als klant is hierbij dat tegen een laag maandelijks tarief gedurende een aantal uren per week service management werkzaamheden worden uitgevoerd en dat op momenten waar begeleiding en advies nodig is de medewerkers van DBNetwerken paraat staan om u te helpen. Denk daarbij aan interventies naar uw leveranciers bij hoge prioriteit incidenten of escalaties die altijd onverwacht komen.U hoeft derhalve geen aparte medewerker in dienst te nemen die de linkin pin is tussen levernacier(s) en uw medewerkers.

Werkzaamheden die onder de dienst vallen zijn een aantal repeterende taken, zoals controles van uitgevoerde werkzaamheden, het bespreken van de dienstverlening met de leverancier, begeleiden van wijzigingen etc. Daarnaast worden ook ad-hoc werkzaamheden zoals het opvolgen van hoge prioriteit incidenten of escalaties uitgevoerd.

De dienst wordt in principe remote uitgevoerd, maar werkzaamheden kunnen indien nodig ook op locatie worden uitgeverd.
Dagelijks zijn wij tussen 07:30 en 18:30 voor u bereikbaar via telefoon, per mail of via ons serviceportaal.

Werkzaamheden die onder de service management dienst vallen zijn:

  • Aansturing leveranciers
  • Bewaking van de overeenkomst en het SLA met de leverancier
  • Escalaties van hoge prioriteit incidenten
  • Controle van de facturen
  • End to end monitoring

Daarnaast zijn nog meer inhoudelijke taken mogelijk:

  • Begeleiding en planning van een jaarlijkse uitwijktest
  • Technisch applicatiebeheer
  • Aansturing installaties en nieuwe builds
  • Bewaking performance

Tevens kunnen wij uw ICT omgeving proactief monitoren middels ons dienst DBMonitor & Control. Deze dienst monitort de volledige keten van end user tot backoffice systemen. Dat heeft als voordeel dat wij vaak al zien dat er bijvoorbeeld al een degratie van performance van services op uw omgeving is en wij daarbij u en de leverancier kunnen waarschuwen.

Geinterreseerd ? Neem vrijblijvend contact met ons op via 085-0657642 of sales@dbnetwerken.nl